Road to Rotterdam #9

Maandag 02-03-2020

Na een hele dag werken stond er nog 70′ hardlopen op het programma. Eenmaal thuisgekomen van het werk en gegeten te hebben ben ik eerst even rustig een boek gaan lezen voor ik de deur uitging. Ik moest wel even de motivatie ergens vandaan halen want het kwam echt met bakken uit de hemel. Maar…. uiteindelijk had ik de motivatie gevonden en ging ik de deur uit en wat heb ik lekker gelopen! De regen vond ik helemaal niet erg en het was bijna windstil, lekker begin van de week.

Dinsdag 03-03-2020

Vandaag even geen tracknight. Lukte niet qua planning. Dan maar zelf de training doen, het was heerlijk weer dus het was eigenlijk ook niet erg om de training in het zonnetje te doen.
Op het programma van vandaag stond:
– Warming Up van 4 kilometer
– 9x 600 @ 10 k pace / p: 45”
– Cooling Down tot ik thuis was
Deze training ging ook weer super lekker, en de tempo’s liep ik met een gemiddelde pace van net iets boven de 3:30 min/km

Woensdag 04-03-2020

Na de ”zware” training van gisteren stond er vandaag een rustig duurloopje van 70′ minuten op het programma. Heerlijk vroeg op pad om vervolgens weer aan het werk te gaan.

Donderdag 05-03-2020

Na een hele dag werken stond er bij mijn opa & oma eten voor mij klaar. Daarna was het even tijd om bij te komen van de lange werkdag, om vervolgens nog de training te doen die op het programma stond:
WU – 3x 13’ @ MP / P: 5’ – CD
Ik zou vanaf mijn opa en oma hun huis naar huis lopen en dat betekende dat ik alleen maar tegen de wind in zou lopen, ook de tempo’s dus. Achja, in ieder geval een goede training voor Rotterdam toch?
Verbazingwekkend genoeg ging de tempo’s echt super makkelijk ondanks dat ik wind tegen had en zo kwam ik 1u 20 minuten & 17k later thuis met een voldaan gevoel! Heerlijke afsluiter van de dag.

Zaterdag 06-03-2020

Na gisteren een rustdag te hebben gehad, stond er vandaag een rustige duurloop van 80′ minuten op het programma. Om 07:15u stond ik al buiten omdat ik de hele dag nog moest werken. Maar het was echt prachtig weer dus het maakte niets uit dat het nog zo vroeg was. Ik heb echt heerlijk gelopen. 😉

Zondag 08-03-2020

Sunday runday. Minder mooi weer dan gisteren, maar er stond toch echt 100′ minuten hardlopen op het programma. De wind was weer sterk toegenomen maar dat hield me natuurlijk niet tegen. Eigenlijk heb ik hartstikke lekker gelopen en benen voelden goed!

Wow! Er is gewoon alweer een week voorbij, ik heb echt het gevoel dat hoe dichterbij de marathon komt, hoe sneller de tijd gaat.
Deze week liep ik (alweer) een record aantal kilometers (96!!!) en de benen voelen gek genoeg nog steeds hartstikke goed en daar ben ik echt superblij mee! Volgende week loop ik namelijk 30k en eerlijk gezegd vind ik dat best spannend! Met nog minder dan 4 week te gaan beginnen de kriebels toch echt wel te komen hoor 😀

Tot volgende week,

Sportieve groetjes,

Niels

Plaats een reactie