Mijn doelen voor 2020

Deze afbeelding heeft een leeg alt-atribuut; de bestandsnaam is img_1170.jpg
Nusa Penida 2019

Aangezien 2020 net is begonnen leek het met leuk om mijn doelen voor dit jaar te bespreken; op zowel hardloop als privé gebied!

Marathon Rotterdam

Mijn eerste doel (en het doel waar ik eigenlijk toch wel het meest naar uitkijk) is de Marathon van Rotterdam! 5 april 2020 is het zover en loop ik mijn allereerste marathon, waar ik echt ontzettend veel zin in heb! Vanaf vandaag starten mijn trainingen en gek genoeg kan ik echt niet wachten op alle trainingen die volgen. Op dit moment heb ik namelijk een rustweek om mijn lichaam even de rust te gunnen voordat er hard gewerkt moet worden!!
Stiekem heb ik wel een eindtijd in gedachten (al ben ik lang al blij als ik hem uitloop want op dit moment weet ik natuurlijk totaal niet wat ik kan verwachten) en voor de gene die heeft opgelet op mijn instagram heeft dat al wel een beetje voorbij kunnen zien komen.

Hardlopen

In 2020 wil ik naast dat ik een marathon ga lopen ook mijn tijden op de 10km (37:56), 15km (58:31) en de 1/2 marathon (1:23:32) nog wel even wat aanscherpen want bij elke afstand kan er nog wel wat vanaf. Ik weet nog niet of ik die tijden wil aanscherpen voor of na de marathon, maar dat ik ze wil aanscherpen staat vast!

Deze afbeelding heeft een leeg alt-atribuut; de bestandsnaam is fullsizeoutput_ef6.jpeg
Bommen Berendloop 2019

School

Ook een groot doel voor 2020 is om mijn studie naast het hardlopen ook genoeg aandacht te geven en uiteindelijk aan het eind van dit jaar mijn propedeuse te halen, in ieder geval mijn BSA, maar eigenlijk wil ik toch wel mijn propedeuse halen. Dit jaar ben ik weer begonnen met studeren na een tussenjaar van bijna 2 jaar en merk dat ik het soms best wel lastig vind om en werk en school en hardlopen te combineren… Maar.. plannen is alles dus dat wil ik echt gaan doen komend jaar zodat ik ook nog tijd over hou voor andere dingen. Ook moet ik echt even weer wennen aan het vele leren.
Ik vind de studie die ik doe (HBO Rechten) namelijk wel heel leuk, maar het pakt op dit moment (qua cijfers) nog niet echt helemaal uit als ik zou willen… ik steek er voor mijn doen echt veel energie in maar de cijfers zijn er nog niet naar!

Sportschool

Al maanden zeg ik het: ik ga naar de sportschool en echt meer kracht oefeningen doen naast mijn hardlooptrainingen.
De laatste weken doe ik wel heel braaf 2/3 keer per week buikspieroefeningen maar toch wil ik de sportschool eigenlijk wel 1x per week van binnen zien het komende jaar, kracht oefeningen zijn gewoon super goed voor het bevorderen van je hardloopprestaties en dat is natuurlijk precies wat ik wil in voorbereiding naar mijn allereerste marathon!!

Reizen

Reizen… tja, dat blijft een beetje een dingetje bij mij maar toch doe ik het echt heel graag! In de afgelopen twee jaar dat ik een tussenjaar had ben ik vaak op reis geweest (van korte reisjes tot een paar week) Onder andere ben ik alleen naar Thailand (2x), Sofia, Londen, Lissabon en Bali geweest. Soms pakte dat goed uit en een paar keer ook een stuk minder! Ik kreeg toen ik voor de tweede keer in Thailand was last van heimwee en ik toen ik al twee week op Bali was kreeg ik weer last van heimwee. Ondanks dat heb ik toch erg veel geleerd van al die reizen en heb ik er zeker geen spijt van.
Toch wil ik in 2020 wel weer een keer alleen weggaan en er in ieder geval alles aan doen om de oorzaak van mijn heimwee van te voren gevonden te hebben.


Dit waren de doelen voor dit jaar en volgensmij zijn ze prima haalbaar! Heel veel leuke en spannende dingen dit jaar maar ook wel echt dingen waar ik echt even goed mee bezig moet!
Ik wens iedereen in ieder geval een sportief maar bovenal gezond 2020 toe!

Wat zijn jouw doelen voor 2020?

Groetjes,
Niels

Plaats een reactie